• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to footer

PROPARK.pl

Parking pod pełną kontrolą

  • Urządzenia
    • Automaty rozliczeniowe
    • Bileterki
    • Terminale wyjazdowe
    • Szlabany
    • Moneterki
    • Żetoniarki
    • Tripody CAME
    • Parkomaty
  • Oferta
    • Zarządzanie parkingami
    • [NOWOŚĆ] System informacji o zajętości miejsc na parkingu
    • Dla hoteli
    • Dla centrów handlowych
    • Dla biurowców
    • Dla szpitali
    • Dla uczelni
    • Dla urzędów
    • Dla giełd
    • Dla TIRów
    • System kontroli wjazdu/wyjazdu na parking
    • Programy
      • Program parkingowy „Easy parking”
      • Total Control Parking 3.7
  • Parkingi
    • Parkingi strzeżone
    • Parkingi obsługowe
    • Parkingi bezobsługowe
    • Parkingi z identyfikacją rejestracji
    • Parkingi abonamentowe
  • Cennik
  • Referencje
  • Realizacje
  • Do pobrania
  • O nas
  • Aktualności
  • Kontakt
  • BLOG

Systemy parkingowe dla parkingów strzeżonych

Prowadzenie parkingu strzeżonego wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Zalecamy więc zawsze ubezpieczenie parkingu. Oczywiście oprócz ubezpieczenia potrzebny jest dobry i szczelny system. Uniemożliwi on nie tylko kradzież pojazdów, ale zabezpieczy także właściciela przed kradzieżą utargu przez pracowników. Zalecanym przez nas wariantem jest system z wjazdem i wyjazdem obsługowym. Oznacza to, że obsługa kontroluje zarówno wjazd jak i wyjazd pojazdu. Przy wjeździe należy zapewnić monitoring pojazdu (aby uchronić się przed zarzutem uszkodzenia pojazdu na terenie parkingu). Wszelkie uszkodzenia pojazdu powinny zostać odnotowane lub zachowane (np. za pomocą monitoringu lub przez robienie zdjęć pojazdu) w sposób umożliwiający udowodnienie klientowi, iż uszkodzenia były już widoczne przed wjazdem na parking.

parkingi_strzezone

Zalecane warianty: Wariant – wjazd i wyjazd obsługowy

W wariancie tym zarówno wjazd jak i wyjazd odbywa się przy udziale pracownika. Wariant taki zalecany jest dla parkingów strzeżonych, gdzie wjazd i wyjazd są koło siebie. Pracownik może jednocześnie wpuszczać i wypuszczać pojazdy. Zalecamy jego stosowanie przy małym i średnim ruchu. Przy dużym ruchu i jednej osobie do obsługi, będą robić się korki, gdyż klienci na wjeździe lub wyjeździe będą musieli czekać na obsłużenie w godzinach szczytu. Wariant taki jest tańszy od systemu z wjazdem bezobsługowym, gdyż nie wymaga zewnętrznej bileterki.

Wjazd

Klient rotacyjny: wjazd na bilet z kodem kreskowym
Kierowca podjeżdża do budki parkingowej. Parkingowy wciska przycisk na klawiaturze komputera, wprowadza rejestrację pojazdu (opcja). Wewnętrzna drukarka drukuje bilet z kodem kreskowym, który obsługa wydaje klientowi. Szlaban otwiera się umożliwiając wjazd kierowcy. Po wjechaniu auta na teren parkingu szlaban zamyka się automatycznie.

Klient rotacyjny: wjazd na kartę zbliżeniową
Kierowca podjeżdża do budki parkingowej. Parkingowy przykłada kartę do czytnika i wprowadza rejestrację pojazdu (opcja). Parkingowy oddaje kartę klientowi, szlaban otwiera się umożliwiając wjazd na parking. Po wjechaniu auta na teren parkingu szlaban zamyka się automatycznie.

Abonament: (kierowca z kartą zbliżeniową)
Kierowca podjeżdża do budki parkingowej, na której zamocowany jest czytnik i przykłada do niego kartę. Kierowca w zależności od wyposażenia systemu:

  • przykłada kartę do czytnika umieszczonego na przednim panelu bileterki,
  • zbliża kartę do czytnika średniego zasięgu,
  • zbliża kartę do czytnika dalekiego zasięgu. Realnie czytnik ten osiąga zasięg około 120 cm. Umożliwia to wygodne otwieranie szlabanu bez zbliżania się do samego czytnika oraz otwierania szyby w samochodzie.

Rozliczenie w budce przy wyjeździe

Klient rotacyjny bilet z kodem kreskowym
Klient po zakończeniu pobytu na parkingu podjeżdża samochodem do budki parkingowej znajdującej się przy wyjeździe. Oddaje bilet parkingowemu, który skanuje go za pomocą skanera kodów kreskowych. Jeżeli przy wjeździe zostało zrobione zdjęcie, pojawi się ono na monitorze, umożliwiając obsłudze upewnienie się czy na dany bilet wyjeżdża ten sam pojazd, który wjechał (zabezpiecza to przed możliwością kradzieży auta z parkingu). Na wyświetlaczu ceny (opcja) pojawia się należność do zapłacenia. Po uiszczeniu należności, parkingowy potwierdza przyjęcie należności i w tym momencie otwiera się szlaban wyjazdowy umożliwiając wyjazd klientowi.

Klient rotacyjny karta zbliżeniowa
Klient po zakończeniu pobytu na parkingu podjeżdża samochodem do budki parkingowej znajdującej się przy wyjeździe. Oddaje bilet parkingowemu, który skanuje go za pomocą skanera kodów kreskowych. Jeżeli przy wjeździe zostało zrobione zdjęcie, pojawi się ono na monitorze umożliwiając obsłudze upewnienie się czy na dany bilet wyjeżdża ten sam pojazd, który wjechał (zabezpiecza to przed możliwością kradzieży auta z parkingu). Na wyświetlaczu ceny (opcja) pojawia się należność do zapłacenia. Po uiszczeniu należności parkingowy, potwierdza przyjęcie należności i w tym momencie otwiera się szlaban wyjazdowy umożliwiając wyjazd klientowi.

Klient z kartą abonamentową
Klient podjeżdża do budki parkingowej i przykłada swoją kartę do czytnika znajdującego się na budce lub koło budki (w przypadku czytników dalekiego zasięgu). Jeżeli karta jest aktywna i pojazd znajduje się na parkingu (w systemie), szlaban otworzy się umożliwiając wyjazd. W innym przypadku (np. abonament jest nieaktywny) w programie pojawi się odpowiednia informacja.

PROPARK Wiesław Górski, 42-500 Będzin, ul. 1 Maja 5
NIP: 644-292-53-82, REGON: 278129764

Footer

Dział handlowy
tel.: 735-41-41-41
email: sprzedaz@propark.pl
Dział serwisu
tel.: 735-41-41-42
email: serwis@propark.pl
Biuro
tel.: 735-41-41-45
email: biuro@propark.pl
PROPARK Wiesław Górski
42-500 Będzin, ul. 1 Maja 5
NIP: 644-292-53-82
REGON: 278129764

Copyright © 2025 · Showcase Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

Ten serwis używa plików cookie i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację Więcej Akceptuję.
Polityka prywatności i cookies
Necessary Always Enabled