• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to footer

PROPARK.pl

Parking pod pełną kontrolą

  • Urządzenia
    • Automaty rozliczeniowe
    • Bileterki
    • Terminale wyjazdowe
    • Szlabany
    • Moneterki
    • Żetoniarki
    • Tripody CAME
    • Parkomaty
  • Oferta
    • Zarządzanie parkingami
    • [NOWOŚĆ] System informacji o zajętości miejsc na parkingu
    • Dla hoteli
    • Dla centrów handlowych
    • Dla biurowców
    • Dla szpitali
    • Dla uczelni
    • Dla urzędów
    • Dla giełd
    • Dla TIRów
    • System kontroli wjazdu/wyjazdu na parking
    • Programy
      • Program parkingowy „Easy parking”
      • Total Control Parking 3.7
  • Parkingi
    • Parkingi strzeżone
    • Parkingi obsługowe
    • Parkingi bezobsługowe
    • Parkingi z identyfikacją rejestracji
    • Parkingi abonamentowe
  • Cennik
  • Referencje
  • Realizacje
  • Do pobrania
  • O nas
  • Aktualności
  • Kontakt
  • BLOG

Systemy parkingowe przy biurowcu

Podobnie jak w innych przypadkach, także przy biurowcach, występuje deficyt miejsc parkingowych. Gdy nie ma żadnej kontroli, na parkingu parkują także osoby z okolicznych firm, a także osoby prywatne. Oczywiście rodzi to wiele problemów. Przede wszystkim stwarza problem parkowania osobom odwiedzającym firmy znajdujące się w biurowcu. W mniejszym stopniu problem ten dotyczy także pracowników tam pracujących. Aby temu zaradzić, zalecamy montaż systemu parkingowego bezobsługowego wraz z czytnikami kart zbliżeniowych dla abonentów (właścicieli wynajmowanych lokali i ich pracowników). Zalecamy ustalenie darmowego czasu, np.: 1 lub 2 godziny. Dobrym pomysłem jest także możliwość wyjazdu za pomocą żetonu. Aby uniknąć sytuacji, gdy klient po dłuższym spotkaniu musi płacić za parking, można wręczyć mu żeton, który uprawni go do darmowego wyjazdu w określonym czasie (np. 4 godzin). Jeżeli są Państwo pewni, iż w takim wariancie ilość rozliczeń będzie mała, w celu obniżenia kosztów, można zamontować terminal wyjazdowy z funkcją płacenia bezpośrednio przy wyjeździe. Pozwala to znacznie obniżyć koszty systemu, gdyż nie ma potrzeby instalacji automatu rozliczeniowego.

dla_biurowcow

Zalecane warianty: Wariant: wjazd i wyjazd bezobsługowy

W wariancie tym zarówno wjazd jak i wyjazd odbywa się bez obsługi parkingu. Klient przy wjeździe sam pobiera bilet. Przy wyjeździe sam przykłada bilet do terminala wyjazdowego.

Wjazd

propark_wjazd_na_strone

Klient rotacyjny: wjazd na bilet z kodem kreskowym
Kierowca podjeżdża do bileterki. Auto staje na pętli bileterki, aktywując bileterkę. Kierowca wciska przycisk, po czym zostaje wydany bilet z kodem kreskowym. Po odebraniu biletu, szlaban otwiera się, umożliwiając wjazd pojazdu. Po wjechaniu pojazdu, pętla indukcyjna szlabanu zamknie szlaban po zjechaniu z niej pojazdu.

Abonament: (kierowca z kartą zbliżeniową)
Kierowca podjeżdża do bileterki. Auto staje na pętli bileterki, aktywując bileterkę. Kierowca w zależności od wyposażenia systemu:

  • przykłada kartę do czytnika umieszczonego na przednim panelu bileterki,
  • zbliża kartę do czytnika średniego zasięgu,
  • zbliża kartę do czytnika dalekiego zasięgu. Realnie czytnik ten osiąga zasięg około 120 cm. Umożliwia to wygodne otwieranie szlabanu bez zbliżania się do samego czytnika oraz otwierania szyby w samochodzie.

Rozliczenie/obsługa w recepcji

Klient rotacyjny:
Klient, po zakończeniu wizyty w hotelu (np. w restauracji), idzie na recepcję, gdzie podaje bilet. Recepcjonistka skanuje bilet skanerem kodów kreskowych, informuje klienta o należności i pobiera od niego opłatę. Następnie potwierdza rozliczenie biletu. W tym momencie bilet zostaje aktywowany na określony czas (np.: 15 minut), umożliwiając klientowi wyjazd z parkingu. W przypadku, gdy klient nie zdąży wyjechać, musi ponownie wrócić na recepcję i uiścić opłatę za dodatkowy czas postoju.

Gość hotelu, który zostaje na dłużej:
Klient, wynajmując pokój, oddaje swój bilet parkingowy, otrzymany przy wjeździe. Obsługa w systemie zamienia otrzymany bilet na kartę abonamentową i daje ją klientowi. Od tego momentu klient może wjeżdżać i wyjeżdżać z parkingu za pomocą karty parkingowej bez potrzeby wizyty w recepcji. Przy ostatnim wyjeździe, klient rozliczając pobyt, oddaje kartę i otrzymuje bilet wyjazdowy. Często klienci dokonują rozliczania dzień wcześniej wieczorem, aby nie tracić rano czasu. System umożliwia,w takim przypadku, wydanie biletu parkingowego z wydłużonym czasem aktywności, np.: 24 godziny.

Opłata w automacie rozliczeniowym

Klient rotacyjny:
Klient, przed wyjazdem z parkingu, podchodzi do automatu rozliczeniowego. Następnie przykłada bilet do skanera, odczytuje należność na wyświetlaczu. Opłaca należność za pomocą monet i banknotów. Odbiera resztę i potwierdzenie. Od momentu zapłacenia klient ma określony czas (np. 15 minut) na wyjazd z parkingu.

 

Wyjazd

propark_wyjazd_na_strone

Klient rotacyjny:
Kierowca podjeżdża do terminala wyjazdowego. Auto staje na pętli terminala wyjazdowego (opcja), aktywując terminal. Kierowca przykłada rozliczony bilet. Jeżeli bilet jest aktywny, system otworzy szlaban. Jeżeli bilet jest nieaktywny, na wyświetlaczu pojawi się informacja, że należy opłacić bilet. W zależności od potrzeb, bilet może być aktywny po wjeździe, np. 5 minut, umożliwiając przejazd przez parking i wyjazd bez opłaty. Po rozliczeniu stosuje się aktywację biletu na czas umożliwiający dojście do samochodu oraz wyjazd z parkingu, np.: 15 minut. Po wyjechaniu pojazdu, pętla indukcyjna szlabanu zamknie szlaban po zjechaniu z niej pojazdu.

Abonament: (kierowca z kartą zbliżeniową)
Kierowca podjeżdża do terminala wyjazdowego. Auto staje na pętli terminala wyjazdowego (opcja), aktywując terminal.. Kierowca w zależności od wyposażenia systemu:

  • przykłada kartę do czytnika umieszczonego na przednim panelu bileterki,
  • zbliża kartę do czytnika średniego zasięgu,
  • zbliża kartę do czytnika dalekiego zasięgu. Realnie czytnik ten osiąga zasięg około 120 cm. Umożliwia to wygodne otwieranie szlabanu bez zbliżania się do samego czytnika oraz otwierania szyby w samochodzie.

Jeżeli karta jest aktywna i posiada odpowiedni status (stoi na parkingu), szlaban otworzy się umożliwiając wyjazd.

PROPARK Wiesław Górski, 42-500 Będzin, ul. 1 Maja 5
NIP: 644-292-53-82, REGON: 278129764

Footer

Dział handlowy
tel.: 735-41-41-41
email: sprzedaz@propark.pl
Dział serwisu
tel.: 735-41-41-42
email: serwis@propark.pl
Biuro
tel.: 735-41-41-45
email: biuro@propark.pl
PROPARK Wiesław Górski
42-500 Będzin, ul. 1 Maja 5
NIP: 644-292-53-82
REGON: 278129764

Copyright © 2023 · Showcase Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

Ten serwis używa plików cookie i podobnych technologii. Brak zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację Więcej Akceptuję.
Polityka prywatności i cookies
Necessary Always Enabled