Przejdź do formularza z zapytaniem
Rosnące koszty zatrudnienia pracowników oraz problemy z tym związane coraz częściej kierują właścicieli parkingów w stronę systemów bezobsługowych. Pozwala to znacznie obniżyć koszty, a czasami jest jedyną praktyczną możliwością otwarcia parkingu, gdyż przy zatrudnieniu pracowników prowadzenie parkingu przestaje być opłacalne. W miejscach, gdzie ze względu na bardzo duży ruch, możliwość występowania nietypowych sytuacji (wjazd dużych pojazdów dostawczych, wjazd pojazdów uprzywilejowanych, nie stosowanie się klientów do wymagań parkingu itp) pracownik jest wymagany, zastosowanie systemu bezobsługowego zwalnia go z konieczności rozliczania klientów. Pozwala mu to w pełni skoncentrować się na bieżącym kontrolowaniu sytuacji na parkingu. Dodatkowo też zmniejsza ryzyko nadużyć ze strony pracowników.
Wjazd
Klient rotacyjny: wjazd na bilet z kodem kreskowym
Kierowca podjeżdża do bileterki. Auto staje na pętli bileterki, aktywując bileterkę. Kierowca wciska przycisk po czym zostaje wydany bilet z kodem kreskowym. Po odebraniu biletu szlaban otwiera się umożliwiając wjazd pojazdu. Po wjechaniu pojazdu pętla indukcyjna szlabanu zamknie szlaban po zjechaniu z niej pojazdu.
Abonament: (kierowca z kartą zbliżeniową)
Kierowca podjeżdża do bileterki. Auto staje na pętli bileterki, aktywując bileterkę. Kierowca w zależności od wyposażenia systemu:
- przykłada kartę do czytnika umieszczonego na przednim panelu bileterki,
- zbliża kartę do czytnika średniego zasięgu,
- zbliża kartę do czytnika dalekiego zasięgu. Realnie czytnik ten osiąga zasięg około 120 cm. Umożliwia to wygodne otwieranie szlabanu bez zbliżania się do samego czytnika oraz otwierania szyby w samochodzie.
Rozliczenie/obsługa w recepcji
Klient rotacyjny:
Klient po zakończeniu wizyty w hotelu (np. w restauracji), idzie na recepcję gdzie podaje bilet. Recepcjonistka skanuje bilet skanerem kodów kreskowych, informuje klienta o należności i pobiera od niego opłatę. Następnie potwierdza rozliczenie biletu. W tym momencie bilet zostaje aktywowany na określony czas (np.: 15 minut) umożliwiając klientowi wyjazd z parkingu. W przypadku gdy klient nie zdąży wyjechać, musi ponownie wrócić na recepcję i uiścić opłatę za dodatkowy czas postoju.
Gość hotelu, który zostaje na dłużej:
Klient, wynajmując pokój, oddaje swój bilet parkingowych otrzymany przy wjeździe. Obsługa w systemie zamienia otrzymany bilet na kartę abonamentową i daje ją klientowi. Od tego momentu klient może wjeżdżać i wyjeżdżać z parkingu za pomocą karty parkingowej bez potrzeby wizyty w recepcji. Przy ostatnim wyjeździe klient rozliczając pobyt oddaje kartę i otrzymuje bilet wyjazdowy. Często klienci dokonują rozliczania dzień wcześniej wieczorem, aby nie tracić rano czasu. System umożliwia w takim przypadku wydanie biletu parkingowego z wydłużonym czasem aktywności, np.: 24 godziny.
Opłata w automacie rozliczeniowym
Klient rotacyjny:
Klient przed wyjazdem z parkingu podchodzi do automatu rozliczeniowego. Następnie przykłada bilet do skanera, odczytuje należność na wyświetlaczu. Opłaca należność za pomocą monet i banknotów. Odbiera resztę i potwierdzenie. Od momentu zapłacenia klient ma określony czas (np. 15 minut) na wyjazd z parkingu.
Wyjazd
Klient rotacyjny:
Kierowca podjeżdża do terminala wyjazdowego. Auto staje na pętli terminala wyjazdowego (opcja), aktywując terminal. Kierowca przykłada rozliczony bilet. Jeżeli bilet jest aktywny system otworzy szlaban. Jeżeli bilet jest nieaktywny na wyświetlaczu pojawi się informacja że należy opłacić bilet. W zależności od potrzeb bilet może być aktywny po wjeździe, np. 5 minut umożliwiając przejazd przez parking i wyjazd bez opłaty. Po rozliczeniu stosuje się aktywację biletu na czas umożliwiający dojście do samochodu oraz wyjazd z parkingu, np.: 15 minut. Po wyjechaniu pojazdu pętla indukcyjna szlabanu zamknie szlaban po zjechaniu z niej pojazdu.
Abonament: (kierowca z kartą zbliżeniową)
Kierowca podjeżdża do terminala wyjazdowego. Auto staje na pętli terminala wyjazdowego (opcja), aktywując terminal.. Kierowca w zależności od wyposażenia systemu:
- przykłada kartę do czytnika umieszczonego na przednim panelu bileterki,
- zbliża kartę do czytnika średniego zasięgu,
- zbliża kartę do czytnika dalekiego zasięgu. Realnie czytnik ten osiąga zasięg około 120 cm. Umożliwia to wygodne otwieranie szlabanu bez zbliżania się do samego czytnika oraz otwierania szyby w samochodzie.
Jeżeli karta jest aktywna i posiada odpowiedni status (stoi na parkingu) szlaban otworzy się umożliwiając wyjazd.
ControlParking
Wersja ta to 7 lat doświadczeń i rozwijania programu. Jest używany na kilkudziesięciu instalacjach w całej Polsce. Może on współpracować z wszystkimi urządzeniami parkingowymi dostępnymi w naszej ofercie. Zapewnia duże możliwości rozbudowy, kontroli, a przy tym łatwej pracy.
CPCard
Program CPCard to nasza najnowsza wersja program do obsługi parkingu. Obecnie jest w szybkiej fazie rozwoju. Współpracuje on z naszą nową wersją systemu ONLINE.